Oh het is weekend - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu Oh het is weekend - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu

Oh het is weekend

Door: Lotte van Geel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 September 2017 | Frankrijk, Bonnebosq

Gister begon voor de meeste het weekend, ik heb weer gemolken om m'n dag mee te beginnen en daarna ben ik met Rick gaan schijfeggen want dit moest afgewerkt worden. Ook dat kunnen we dan rond een uur of vier toevoegen aan ons lijstje afgewerkt. even wat drinken en tijd om te gaan melken. Deze avond staat er iets lekkers op het menu, de oudste zus van Yvonne komt eten dus gaan we racletten. Dit is een combinatie van kaasfondu en gourmetten. De kaas smelt je op je plaat en daar voeg je vlees bij, heel erg lekker. Tijdens het eten sloeg de moeheid wel in dus ben ik snel naar bed gegaan. Goede zondag morgen, Mijn oogjes gingen om 10 uur open omdat ons Elise belde, want die komt vandaag. Snel de laatste puntjes door genomen voor hun vertrek. Naar beneden om wat te eten, aankleden en naar de rommelmarkt en Honfleur. Bij de rommelmarkt was een scheepskerkje dit had iets met de oorlog te maken. Het was binnen erg druk qua aankleding, maar ook heel kerkelijk. Bij de kerk had je een geweldig uitzicht op de monding van de Seine en over Honfleur. Daarna zijn we in Honfleur een terrasje gaan pakken en een rondje gelopen. Toen we thuis kwamen hebben we gegeten en na het eten reed de mooie blauwe seat van me zus het erf op. Wat was ik blij, even een voorstel rondje en ik ben gaan melken. Tijdens het melken hebben Elise en Anton kunnen uitpakken, daarna kwamen ze kijken bij de stal. Ik heb ze een rondje over het bedrijf meegenomen, en ik denk dat Elise der ogen wel een beetje uit keek, ze had zoveel vragen. Toen we bij de melkstal kwamen was het tijd om de kalfjes melk te geven, en dat wilde Elise wel even doen. Fijn z'n hulp, vele handen maken licht werk. Na het melken zijn we een hapje gaan eten in Trouville, was erg lekker. Even wat drinken en naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben student van Prinsentuin College Breda, en voor buitenlandstage afgereisd naar Frankrijk

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 5848

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Frankrijk, Le Lieu Thomain, Buitenlandstage

Landen bezocht: