Eerst kijken, nu zelf aan de slag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu Eerst kijken, nu zelf aan de slag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu

Eerst kijken, nu zelf aan de slag

Door: Lotte van Geel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 Augustus 2017 | Frankrijk, Bonnebosq

Gister vertelde Yvonne mij dat de eerste stage dag, eigenlijk een beetje een mee kijk dag is , gister heb ik wel een beetje meegewerkt, maar gisteren mocht ik dan echt aan de slag. Ook deze ochtend begon rond zeven uur met het melken, tijdens het melken kwam er een soort patroon in, opstarten, kalfjes voeren, koeien injagen, helpen met melken, kalfjes melk geven, gisteren kreeg het pasgeboren kalfje voor het eerst melk met de fles, dit ging in het begin erg moeizaam, maar eenmaal een slok gedronken was de fles zo leeg. Na het melken was het weer tijd voor ontbijt. Eenmaal gegeten, kwam het zonnetje tevoorschijn en konden we weer gaan schudden. Het waren weer andere percelen die geschud moesten worden. Dus de vraag was dan ook, kon ik wat dat betreft nog voor meer verassingen komen staan? Ja, dat kon, door smalle bos paden inclusief afdalingen kwamen we op een gemaaid perceel, maar we waren er nog niet, nog een afdaling door bospaden, nou dan konden de schudders toch echt los. Nadat die percelen geschud waren moesten we nog bij de boomgaard gaan schudden, de percelen waar we gister ook geschud hebben. Rond zes uur was ik klaar met schudden, ben ik samen met Bart de laatste stropakken op gaan laden. Vandaag begon de dag weer met het gebruikelijke en er zat nog steeds de zelfde regelmaat in. Na het melken en het ontbijt hebben we de trekker opgeruimd, want gister tijdens het schudden was de achterruit kapot geklapt, en nee ik was niet schuldig ! Daarna had ik tijd voor wat schoolwerk, en hebben we wat gegeten. Na de lunch ben ik met Rick, later met Bart pakken gaan laden op het koolzaadland. En ja dat was toch best een flinke kar die er achter mijn trekker werd gekoppeld. Spannend dus, maar je leert door te doen, en soms door te moeten doen. En ook van fouten leer je toch? We waren klaar met laden en de karren waren gelost, toen ik een klein ongelukje kreeg, ik reed de dam af, maar er stond een paal in de weg, of ik nam de bocht iets te kort. Boem is Hó, maar krak is ook Hó.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben student van Prinsentuin College Breda, en voor buitenlandstage afgereisd naar Frankrijk

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 5843

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Frankrijk, Le Lieu Thomain, Buitenlandstage

Landen bezocht: