Eerste stagedag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Lotte van Geel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Augustus 2017 | Frankrijk, Bonnebosq

Vandaag liep om iets voor zeven mijn wekker af, want de koeien moesten gemolken worden. Bart, een oud-stagiair, had de koeien al naar voren gehaald. Rick vroeg aan mij; heb je al weleens koeien gemolken? ik zei nee, waarop hij reageerde mooi. Ik dacht mooi? ja inderdaad mooi, ik was hier om dingen te leren en nu kunnen Rick en Yvonne het mij op hun manier aan leren, en hoeven ze me niks af te leren. Wanneer de melkmachine op volle toeren draaide, hebben we de oudere kalfjes brok gegeven, de jongere kalfjes melk gegeven, en later de oudere kalfjes nog wat hooi. Als laatst hebben we de melkstal schoon gemaakt. Na het melken, rond de klok van half tien, was het tijd voor een ontbijt. Nee, niet een ontbijt, maar een Frans ontbijt met baguette. Na het ontbijt, ben ik met Bart gaan maaien, de wegen richting het perceeltje waren voor me gevoel smal, en vroeg me gelijk af of ik hier ooit de weg zou gaan onthouden. Bij het perceel aan gekomen konden we er niet gelijk op, want in Frankrijk heb je net als in België palen met kabels langs de weg, en de maaier was hoger als de kabel. Samen met Rick zijn we er onder door gekomen. Met grote ogen keek ik naar het perceel, schuin, ja ik dacht dat dit onder echt schuin behoorde. Na het maaien hebben we geluncht bij de gite in Bonnebosq ( zie; http://www.lieuthomain.fr/ ). Toen we klaar waren met lunchen, moest er weer gewerkt worden, we zijn gaan schudden waar het nog iets schuiner afliep als dat ik dacht dat echt schuin was. We hadden daar alle percelen geschud daarna zijn we naar percelen gegaan waar me ogen nog iets groter konden worden! Maar naar een paar rondjes vond ik de hellingen wel erg leuk. Rond 8 uur waren we klaar, en was het tijd om eten klaar te maken, samen met Yvonne aardappels geschild, er stonden gebakken aardappels op het menu. Na het eten kon ik moe maar voldaan naar bed !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben student van Prinsentuin College Breda, en voor buitenlandstage afgereisd naar Frankrijk

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 5842

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Frankrijk, Le Lieu Thomain, Buitenlandstage

Landen bezocht: