Jeudi, vendredi - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu Jeudi, vendredi - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu

Jeudi, vendredi

Door: Lotte van Geel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Augustus 2017 | Frankrijk, Bonnebosq

Jeudi, of terwijl donderdag, we starten weer met het melken van de koeien en het ontbijt. Tijdens het eten werd er besproken dat ook vandaag de pakken geperst zouden gaan worden. De vierkante pakken moesten ook gelijk van het land af, dit heeft te maken met het feit dat een vierkant pak, een groter grond oppervlak heeft en vrijwel recht geperst word, waardoor het water dat door contact met de grond of regenval ook in het pak blijft en er niet uit gaat, en als het dan warmer word gaan die pakken broeien. na het ontbijt was het weer tijd om het gras te gaan schudden, wat heb ik een ruzie gehad met de schudder! Best lastig als het allemaal niet lukt maar als je maar boos genoeg wordt, lukt het links of rechts om toch wel. Na het schudden had ik wat tijd voor me eigen en heb ik wat tijd in school gestoken, Yvonne en de kinderen, zijn bij Rick gaan kijken want die was aan het ruggen. Toen Yvonne terug kwam vertelde ze dat ik aan de boerderij mocht blijven om mee te melken, ik was hierdoor wel een beetje opgelucht, want ik keek er eigenlijk wel een beetje tegen op om met de trekker en de platte wagen door die bospaden met afdalingen. Nadat we wat hebben gedronken zijn we gaan melken en dit gaat eigenlijk gewoon het zelfde als s'ochtends. Donderdag werd de dag hard werken beloont met friet met een frikandel! Vrijdag 25 augustus 06.45, PIEPPIEPPIEPPIEP, gaat, mn wekkertje weer, tijd om de koeien te gaan melken. Na het melken en het ontbijt was het moment waarvan ik hoopte dat het aan mij voorbij zou gaan toch daar, ik mocht mee pakken gaan laden, en ik mocht ook een bospad betreden inclusief afdaling! en wat had ik er zin in .. met lood in me schoenen de trekker in, eerst een vrij simpel perceel geladen, maar daarna moest ik er echt aan geloven alles voelde 3x zo zwaar, maar goed. Onderweg naar de doorgang sprak ik me eigen goede moet in, maar van de andere kant kreeg ik het ook warm dus, trekker bij doorgang, nog steeds even veel stress als aan de ontbijt tafel. Maar het moest, nadat Bart me nog een beetje had voorbereid op de afdaling begonnen we er aan, voor ik het wist stond ik met trekker en een kar op het volgende perceel. Vol trots hebben we de pakken op geladen, met een geladen kar terug naar de doorgang, maar oja ik moest nog terug naar boven. ook hierbij heeft Bart wat uitleg gegeven ben ik er toch maar aan begonnen, ook dit was even billen knijpen en dan kijk je letterlijk tegen de bult omhoog maar met een duwtje in de rug waren we al snel boven. Daarna hebben we de pakken gelost en zijn we snel een hapje gaan eten, waarna we pakken zijn gaan laden op een ander perceel, dit waren ronden pakken dus die konden, eigenlijk wel blijven liggen maar we hadden toch tijd om het op te ruimen dus hebben we dat gelijk gedaan. Na dat we hier mee klaar waren, zijn we terug naar de boerderij gegaan waar het erg gezellig was, het was de laatste dag van de twee super gezellige gezinnen uit de gite, dus het was een soort afscheidsborrel, want aan alles komt een eind, net als dit dag verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben student van Prinsentuin College Breda, en voor buitenlandstage afgereisd naar Frankrijk

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5864

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Frankrijk, Le Lieu Thomain, Buitenlandstage

Landen bezocht: