Trots - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu Trots - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu

Trots

Door: Lotte van Geel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 September 2017 | Frankrijk, Bonnebosq

Donderdag na het melken kwamen papa en mama de werft op gereden. Hun gingen de spullen uitpakken en ik snel aan de gang snel de werft schuiven zodat het voor pa en ma een beetje begaanbaar werd. Na het schuiven papa en mama rondgeleid en sommige werkzaamheden laten zien. De pinken die waren door de draad heen gegaan dus heb ik die samen met papa terug in der eigen hok gedaan, dit ging niet zonder slag of stoot maar het was wel leuk dat ik dit echt samen met papa kon doen. Daarna hebben we de rondleiding af gemaakt. We hebben boodschappen gedaan en wat gegeten. Daarna ben ik gaan cultivatoren en zijn papa en mama na een stadje gegaan. Om 5 uur moest ik de meiden gaan halen en hebben we wat gedronken. Ik ben daarna veder gegaan met cultivatoren en ook dit heb ik een beetje samen met papa gedaan. Mama was de fotograaf. Eind van de avond begon het een beetje te regenen, dus heb ik snel het cultivatoren afgewerkt, en snel aan tafel gegaan voor mama's spaghetti bolognese! Na het eten nog een spelletje gedaan en daarna lekker na bed, Vrijdag om 6.30 ging de wekker weer pieppieppiep. De koeien mochten na de melk stal, en deze ochtend was er een heel mooi kalfje geboren. Na het melken hebben we met z'n alle wat gegeten en ben ik met papa en mama naar de landing stranden gegaan. We hebben bezoeken gedaan aan veel verschillende bezoekadresjes. Indrukwekkend maar wel erg gezellig. Daarna zijn we een hapje gaan eten in Trouville, en sloten de dag af met een kaartspelletje. Vandaag moesten de koeien weer om half zeven naar de melkstal en ook vandaag is er een kalfje op de wereld gekomen. Na het melken gingen papa en mama weg, ik denk dat ze vol trots Nederland zijn gegaan. Daarna hebben ik en de kinderen een rustig dagje gehouden en zijn we nog even naar de kermis geweest. daarna moest er weer gemolken worden en daarna was het Avond.

  • 06 Oktober 2017 - 21:40

    Helga:

    Zeker zijn wij met een trots gevoel daar weg gegaan, zeker voor ons zeer indrukwekkend om te zien wat jou heel de dag zo bezig houd. Het is toch flink aanpoten, lange dagen maken. Wij zijn er wel van overtuigt dat je er veel heb geleerd en dat je er met heel veel plezier doet. Het was als ouders gewoon genieten om jou daar zo bezig te zien. Toppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben student van Prinsentuin College Breda, en voor buitenlandstage afgereisd naar Frankrijk

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 5847

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Frankrijk, Le Lieu Thomain, Buitenlandstage

Landen bezocht: