Week 3 is van start - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu Week 3 is van start - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Lotte Geel - WaarBenJij.nu

Week 3 is van start

Door: Lotte van Geel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 September 2017 | Frankrijk, Bonnebosq

Goedemorgen allemaal, vandaag begint de dag zoals iedere dag met het melken van de koeien. Vandaag is ook de dag dat alle kinderen in Frankrijk weer naar school moeten, dus we beginnen een half uur eerder met melken. Na het melken was Fay al naar school en hebben we met de rest van het gezin gegeten. Tussen het ontbijt en de lunch door heb ik de brokken zolder opgeruimd en na de lunch moest er poep geschoven worden. Het is de afgelopen dagen best slecht weer, waardoor de koeien bijna niet naar buiten gaan. Dus tijd voor een nieuw lekker bedje, we gaan de rest van de middag de boxen in strooien met een mengsel van koolzaadstro, kalk en water. De koeien naar buiten, het mengsel gemaakt, kon het strooien beginnen. Rick ging strooien en terwijl heb ik bij de kalfjes hooi gebracht. Dit was m'n eerste klusje met de voorlader. Niet teveel na denken want dan gaat dat ding toch de verkeerde kant op. Snel wat gedronken en daarna zijn we weer begonnen met melken, Na het melken, eten en naar bed. Piep,Piep,Piep, dinsdag morgen half zeven gaat de wekker weer af. Tijd om de koeien te melken. Na het melken een hapje eten en daarna tijd om te gaan diepwoelen en te schijfeggen. Met een lekkere picknick op het land, tijd om weer door te gaan. Toen ik teug was van het eggen, ben ik snel gaan typen. Ik weet zeker dat ik afsluit met koeien melken, eten en na bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik ben student van Prinsentuin College Breda, en voor buitenlandstage afgereisd naar Frankrijk

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 5836

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Frankrijk, Le Lieu Thomain, Buitenlandstage

Landen bezocht: